Skip to main content

Posts

Showing posts from August, 2016

KUIH PERMATA HIJAU

Assalammualaikum dan salam sejahtera..
Alhamdulillah.. tercapai jugak nak mencuba resipi yang dah jadi viral kat FB. Baru last weekend.. lyza rajin2kan diri untuk siapkan kuih permata yang mmg dh dlm list ni.. hasilnya x mengecewakan walaupon pertama kali mencuba.. not bad... sedap jugak kuih ni... rasanya mcm  kuih koci gituuu. 
Mmg tertarik tengok resipi ni kat FB... kak Mas Cotek... dan baru2 ni Azlina Ina pulak buat kuih permata ni ikut versi dia sendiri. Terima kasih pada buat kak Mas dan Azlina Ina...sebab buat lyza rajin balik nak cuba kuih2 yg dah ramai mencubanya...tq2x
Tak rugi sape yang nak cuba buat kuih permata ni...mmg nampak rumit tp bila tgk hasilnya...wowww...sukaaa...sukaaa...8)
Selamat mencuba ye... 


PERMATA HIJAU Sumber rujukkan: Mas Cotek Resepi : Azlina Ina (FB)
Bahan A Utk adunan permata/buah Melaka
2 cwn tepung pulut – putih sedikit perisa Pandan coconut  (lyza gantikan Air pandan fresh) sedikit pewarna hijau 1 1/4 cwn Air (tuang2 sikit2) *Utk resepi ni lyza guna 5 helai daun…